6 ανόητα λάθη που πρέπει να αποφύγετε

Τα λάθη είναι ανθρώπινα, αλλά το να μη μαθαίνεις από τα λάθη σου (αλλά και τα λάθη των άλλων) μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό! Καθημερινά βλέπουμε στα websites που επισκεπτόμαστε πολλά «βασικά» λάθη, τα οποία θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν οι ιδιοκτήτες τους ήταν λίγο πιο προσεκτικοί. Στο άρθρο αυτό έχουμε συγκεντρώσει μερικά από αυτά τα λάθη:

Λανθασμένο όνομα κατοχύρωσης

Ένα από τα πιο ανόητα λάθη που μπορεί να κάνει κανείς είναι να κατοχυρώσει (domain registration) λάθος όνομα. Αυτό συμβαίνει τις περισσότερες φορές όταν εταιρείες κατοχυρώνουν ονόματα για χάρη των πελατών τους μέσω τηλεφώνου, με αποτέλεσμα να μην ακούσουν σωστά το όνομα και να το κατοχυρώσουν λανθασμένα. Γι’ αυτό βεβαιωθείτε ότι έχουν ακούσει σωστά το όνομα ή –ακόμα καλύτερα - το έχετε στείλει εγγράφως.

Λήξη του ονόματος κατοχύρωσης (domain name)

Αυτό είναι άλλο ένα λάθος που γίνεται συχνά. Φανταστείτε το όνομα σας να λήξει και επειδή έχετε ξεχάσει να το ανανεώσετε στην ώρα του, το χάσετε! Αυτό μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την επιχείρηση σας, η οποία έχει γίνει γνωστή στο internet με αυτό το όνομα!

Προσωπικά δεδομένα του website σε κοινή θέα

Στα πακέτα φιλοξενίας ορισμένων εταιρειών, τα στατιστικά στοιχεία των website που φιλοξενούν αποθηκεύονται σε φακέλους με κοινό όνομα π.χ. /statistics. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, αν δεν έχετε προστατεύσει αυτόν το φάκελο με κάποιο κωδικό (password), οι επισκέπτες να έχουν πρόσβαση στα στατιστικά στοιχεία του website, τα οποία θα έπρεπε να είναι εμπιστευτικά. Έτσι καταλήγετε να δείχνετε όλα τα δεδομένα κυκλοφορίας του website σας στους επισκέπτες. Γι’ αυτό μην εκπλαγείτε όταν κάποιος τρίτος σας ενημερώσει για την κυκλοφορία του website σας τον περασμένο μήνα!

Εμφάνιση ευαίσθητων πληροφοριών της επιχείρησης

Δώστε μεγάλη προσοχή στο υλικό που δίνετε στις εταιρείες για τη σχεδίαση του website. Ξεχωρίστε το υλικό που είναι προς δημοσίευση! Πολύ συχνά οι σχεδιαστές website δεν γνωρίζουν πιο είναι το ακριβές υλικό με αποτέλεσμα να αντιγράφουν όλο το υλικό που τους παρέχετε και να το δημοσιεύουν στο website, δημοσιεύοντας και κάποιες εμπιστευτικές πληροφορίες της επιχείρησης που δόθηκαν μόνο για να βοηθήσουν τον σχεδιαστή να καταλάβει τι θέλουν και όχι για να δημοσιευτούν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της εταιρείας AOL, η οποία δημοσίευσε στο website της τα αποτελέσματα μιας έρευνας μαζί με όλα τα προσωπικά στοιχεία χιλιάδων πελατών της. Αν και τα στοιχεία αυτά αποσύρθηκαν μετά από λίγες μέρες, αυτό είχε σαν συνέπεια την απόλυση του προϊσταμένου της τεχνικής υπηρεσίας.

404 Σελίδα λαθών

Το χειρότερο λάθος ενός σχεδιαστή website είναι να σχεδιάσει μια τέτοια σελίδα χωρίς να έχει προσθέσει ένα κείμενο στο οποίο να ζητάει συγγνώμη από τους επισκέπτες γι’ αυτό που συνέβηκε ή να υπάρχει μια ένδειξη που να τους βοηθάει στο πως μπορούν να πάνε στη σελίδα την οποία θέλουν να δουν. Αυτό δυσαρεστεί τους επισκέπτες με αποτέλεσμα να φεύγουν εντελώς από το website.

Το website δε λειτουργεί λόγω συντήρησης

Εάν σκοπεύετε να «κατεβάσετε» το website σας για συντήρηση / αναβάθμιση - έστω και προσωρινά - πρέπει να έχετε κατά νου ότι μπορεί να χάσετε την σειρά κατάταξης του website σας στις μηχανές αναζήτησης, που τόσο είχατε κοπιάσει για να την κερδίσετε. Οι μηχανές αναζήτησης δεν καταλαβαίνουν από σημειώματα του στυλ “επιστρέφω σε 15 λεπτά”. Εάν οι μηχανές αναζήτησης μπουν στο website σας για να ελέγξουν το περιεχόμενο του την ώρα που είναι κατεβασμένο και δε βρουν περιεχόμενο, θεωρούν δεδομένο ότι το website δεν υπάρχει πλέον και το βγάζουν από τα αποτελέσματα αναζήτησης τους. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένετε πάλι αρκετό καιρό μέχρι να το ξαναβρούν και να επανενταχθεί στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η απλούστερη λύση γι’ αυτό είναι να χρησιμοποιήσετε ένα αντίγραφο του website σας το οποίο θα λειτουργεί κατά τη διάρκεια της συντήρησης.

we are hiring
Follow us on Google+