Τα βασικά της Βελτιστοποίησης για τις Μηχανές Αναζήτησης

Αν έχετε ένα site, o σκοπός σας είναι να έχει όσο το δυνατόν περισσότερη κίνηση. Για να το πετύχετε χωρίς να αδειάσετε τον τραπεζικό σας λογαριασμό πληρώνοντας για διαφήμιση, θα πρέπει να είστε ψηλά στις σελίδες των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Για να μπορέσετε να πετύχετε αυτόν τον στόχο, θα πρέπει να μάθετε τα βασικά της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization ή SEO).

Η τέχνη (ή τεχνική) της κατασκευής ιστοσελίδων που θα τα πηγαίνουν καλά στις μηχανές αναζήτησης ονομάζεται Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης. Συνήθως χρησιμοποιείται ο αγγλικός όρος Search Engine Optimization και η συντομογραφία SEO. Αν ρωτήσετε 10 ειδικούς στο SEO να σας απαριθμήσουν τις βασικότερες συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσετε, θα καταλήξετε με 10 διαφορετικές λίστες! Υπάρχουν, όμως, μερικές βασικές συμβουλές, για τις οποίες όλοι οι ειδικοί SEO συμφωνούν.

Η βασική ιδέα του SEO είναι ότι οι ιστοσελίδες βελτιστοποιούνται για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Αυτό σημαίνει ότι η πρώτη προτεραιότητα σας είναι να επιλέξετε τις σωστές λέξεις-κλειδιά. Λάθος επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά σημαίνει χαμένος χρόνος και χρήμα!

Έχοντας βρει τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, μπορείτε να αρχίσετε να βελτιστοποιείτε το site σας. Το πιο σημαντικό κομμάτι του site είναι ο τίτλος του. Ο τίτλος του είναι αυτό που κυρίως θα φανεί στην λίστα των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης. Θα πρέπει, όχι μόνο να περιέχει τις λέξεις-κλειδιά (ώστε να προσελκύει τις μηχανές αναζήτησης), αλλά να είναι αρκετά περιγραφικός και ελκυστικός ώστε να πείθει τους ανθρώπους να κάνουν κλικ σε αυτόν, μόλις τον δουν στα αποτελέσματα.

Το επόμενο τμήμα του site που πρέπει να βελτιστοποιηθεί είναι τα META tags. Για όσους δεν γνωρίζουν τίποτα από HTML, τα META tags είναι «εντολές» που περιέχονται στις σελίδες και απευθύνονται στον browser (π.χ. στον Internet Explorer ή τον Firefox) και δεν τις βλέπουν οι επισκέπτες. Ποια metatags πρέπει να συμπληρώνονται και πόσο απαραίτητα είναι, αυτό είναι ένα ερώτημα στο οποίο δεν συμφωνούν οι ειδικοί στο SEO.

Το μόνο metatag για το οποίο συμφωνούν όλοι είναι το description META tag. Η περιγραφή θα πρέπει να περιέχει όλες τις λέξεις-κλειδιά, κατά προτίμηση κοντά στην αρχή της περιγραφής. Θα πρέπει να είναι μια ακριβής περιγραφή του site σας και συχνά θα εμφανίζεται στην λίστα των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, κάτω από τον τίτλο του site σας.

Ένα άλλο metatag που συνήθως συμπληρώνεται, αν και δεν υπάρχει καθολική συμφωνία για την σπουδαιότητα του, είναι το keyword META tag. Σε αυτό το tag απαριθμούνται οι λέξεις-κλειδιά που έχουν επιλεγεί για το site. Προτείνουμε να συμπληρώνεται. Δεν δημιουργεί πρόβλημα και υπάρχουν μηχανές αναζήτησης που ακόμα το χρησιμοποιούν.

Κάτι πολύ σημαντικό σχετικά με τις λέξεις-κλειδιά που δεν έχουμε αναφέρει μέχρι τώρα είναι το πόσες λέξεις-κλειδιά πρέπει να χρησιμοποιούνται. Αν το παρακάνετε, οι μηχανές αναζήτησης θα το θεωρήσουν ως μια μορφή spamming. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μόνο τόσες λέξεις-κλειδιά όσες είναι απαραίτητες για να περάσετε το μήνυμα σας. Μην τις χρησιμοποιείτε περισσότερο από μια φορά στον τίτλο και όχι περισσότερες από τρεις στην περιγραφή.

Το επόμενο τμήμα που πρέπει να βελτιστοποιηθεί είναι οι τίτλοι και οι υπότιτλοι μέσα στο κείμενο σας. Οι τίτλοι και οι υπότιτλοι είναι τα κείμενα που εμφανίζονται μέσα στις εντολές <h1> και </h1>, <h2> και </h2> κλπ στην HTML της σελίδας. Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγάλη βαρύτητα στους τίτλους και τους υπότιτλους. Από αυτούς προσπαθούν να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με το ποιο είναι το θέμα της σελίδας και το ποιο είναι το σημαντικό περιεχόμενο στην σελίδα.

Η τελευταία, βασική αρχή του SEO είναι να φροντίσετε ώστε οι λέξεις-κλειδιά να περιέχονται και μέσα στο κείμενο των σελίδων. Και εδώ θα πρέπει να προσέξετε να μην το παρακάνετε. Τις περισσότερες φορές, αν η σελίδα αναφέρεται πραγματικά στις λέξεις-κλειδιά που έχετε επιλέξει, τότε είναι σχετικά εύκολο να συμπεριλάβετε τις λέξεις-κλειδιά στο κείμενο σας.

Ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζονται οι δύο παραπάνω αρχές, δηλαδή η βελτιστοποίηση των τίτλων και η εισαγωγή των λέξεων-κλειδιών στο κείμενο του site σας, χρειάζονται πάρα πολύ μεγάλη προσοχή. Θυμηθείτε ότι το site σας απευθύνεται σε ανθρώπους και όχι στις μηχανές αναζήτησης! Οι τίτλοι και τα κείμενα των σελίδων σας πρέπει να περνάνε το μήνυμα που θέλετε στους επισκέπτες του site! Προσπαθώντας να συμπεριλάβετε όσο το δυνατόν περισσότερο τις λέξεις-κλειδιά μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα κείμενα που δεν είναι ελκυστικά ή είναι σχεδόν ακατανόητα. Αυτό θα έχει το σίγουρο αποτέλεσμα οι επισκέπτες να φεύγουν αμέσως από το site σας!

Η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης δεν είναι μια ακριβής επιστήμη. Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές απόψεις για το πώς γίνεται η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων. Οι βασικές, όμως, αρχές του SEO που όλοι συμφωνούν και αναλύσαμε σε αυτό το άρθρο περιλαμβάνουν την επιλογή των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών, την βελτιστοποίηση του τίτλου, των meta tags description και keywords, τους τίτλους και τα κείμενα των σελίδων του site σας.

we are hiring
Follow us on Google+