Ανάπτυξη Site και Σχεδίαση Site. Ποια είναι η διαφορά;

Οι παραπάνω όροι χρησιμοποιούνται συχνά για να περιγράψουν την κατασκευή ενός site. Αν και χρησιμοποιούνται σαν να έχουν κοινή σημασία, υπάρχουν και κάποιες λεπτές διαφορές ανάμεσα τους, οι οποίες έχουν σημασία…

Δίνοντας έναν πρόχειρο ορισμό, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η σχεδίαση των sites ασχολείται με το πώς θα δείχνει το site ενώ η ανάπτυξη με το πώς θα λειτουργεί.

Ας φαντασθούμε ότι το site είναι ένα αυτοκίνητο. Τότε, η σχεδίαση του site αφορά τα τμήματα του αυτοκινήτου που έχουν να κάνουν με την εμφάνιση του – την γραμμή του, το καντράν, το τιμόνι κλπ ενώ η ανάπτυξη του site έχει να κάνει με τα τμήματα του αυτοκινήτου που το κάνουν να λειτουργεί – με την μηχανή, με τους αισθητήρες και τους μηχανισμούς που κάνουν το καντράν να λειτουργεί, με το μηχανισμό που κάνει το αυτοκίνητο να στρίβει όταν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι κλπ.

Βέβαια, δεν είναι πάντα εύκολο να αναγνωρίσει κανείς αν ένα θέμα είναι θέμα σχεδίασης ή θέμα ανάπτυξης. Πολλές φορές υπάρχει αλληλοεπικάλυψη. Για παράδειγμα, το αεροδυναμικό (ή όχι!) σχήμα του αυτοκινήτου είναι θέμα εμφάνισης ή θέμα λειτουργικότητας (απόδοση, οικονομία καυσίμων κλπ); Το αποφασίζουν μόνοι τους εν λευκώ οι σχεδιαστές ή οι μηχανικοί; Ή αποφασίζεται με συνεργασία και των δύο;

Το να αναγνωρίζετε ποια τμήματα της κατασκευής ενός site είναι θέματα σχεδίασης και ποια είναι θέματα ανάπτυξης είναι πολύ σημαντικό γιατί θα μπορείτε να καταλάβετε πόσος χρόνος απαιτείται για να υλοποιηθεί αυτό που ζητάτε και αν το κόστος που σας ζητάνε είναι λογικό ή όχι.

Ένας πρώτος εμπειρικός κανόνας είναι ότι όσο περισσότερο διαδραστικό είναι ένα site, δηλαδή όσο περισσότερες υπηρεσίες διαθέτει και όσα περισσότερα ‘πράγματα’ μπορούν να κάνουν οι επισκέπτες του, τόσο περισσότερο ανάπτυξη απαιτείται. Ένα site που εμφανίζει πληροφορίες που δεν αλλάζουν σχεδόν ποτέ ή δεν μπορούν να αλλαχθούν από τον ιδιοκτήτη του δεν απαιτεί πρακτικά καθόλου ανάπτυξη. Ένα site που επιτρέπει στους επισκέπτες του να δημιουργούν λογαριασμό, να στέλνουν μηνύματα, να κάνουν σχόλια, να αγοράζουν προϊόντα, να κάνουν κρατήσεις, να ανεβάζουν πληροφορίες, να παίζουν παιχνίδια κλπ απαιτεί σημαντικό χρόνο για την ανάπτυξη του.

Ένας δεύτερος εμπειρικός κανόνας είναι ότι η ανάπτυξη κοστίζει πολύ περισσότερο από την σχεδίαση. Χωρίς να θέλουμε να υποτιμήσουμε την δουλειά όσων σχεδιάζουν δικτυακούς τόπους ή να υπονοήσουμε ότι πληρώνονται ή θα έπρεπε να πληρώνονται λιγότερο, μια αλλαγή στην σχεδίαση μπορεί να είναι αρκετά εύκολη ενώ η υλοποίηση της μπορεί να είναι πολύ δύσκολη. Αν σκεφθούμε πάλι το site ως ένα αυτοκίνητο, η αλλαγή του χρώματος ή του σχεδίου του καντράν είναι σχετικά απλή, η αλλαγή του κινητήρα από βενζινοκινητήρα σε ντίζελ είναι ασύγκριτα δυσκολότερη!

Προσέχοντας την ορολογία που χρησιμοποιεί η επιχείρηση με την οποία συζητάτε για να αναλάβει το site σας, μπορείτε να καταλάβετε πολλά για το πώς θα είναι το site σας. Αν σας μιλάει για σχεδίαση, γραφίστες, γραφικά κλπ, τότε μάλλον θα είναι ένα site που θα δίνει έμφαση στην παρουσίαση. Αν σας μιλάει για ανάπτυξη, προγραμματιστές, προγράμματα κλπ, τότε θα δώσει έμφαση στην λειτουργικότητα.

Το σωστό είναι να υπάρχει ισορροπία: και παρουσίαση και λειτουργικότητα. Και, αν θέλετε και την άποψη μας, δώστε λίγο περισσότερο έμφαση στην λειτουργικότητα και φροντίστε η παρουσίαση να εξυπηρετεί την λειτουργικότητα, όχι το ανάποδο.

we are hiring
Follow us on Google+