Υποχώρησαν οι «διαδικτυακές» μετοχές το 2008

Την κατιούσα πήραν οι μετοχές εταιριών του Ίντερνετ μέσα στο 2008, καθώς οι κολοσσοί του χώρου Google και Yahoo υπέστησαν σοβαρό πλήγμα από την πτώση των λιανικών πωλήσεων και των διαφημιστικών εσόδων τους.


Δύο παράγοντες, όμως, βοήθησαν τον τομέα των εταιριών του Ίντερνετ να αποφύγει την κατάρρευση: τα μεγάλα αποθέματα ρευστού, τα οποία είχαν αποταμιεύσει οι δύο εταιρίες (11 δισ. δολάρια σε μετρητά για την Google και 3 δισ. για τη Yahoo) και οι ιντερνετικές διαφημίσεις, που δεν υποχώρησαν στα ίδια ποσοστά με τη συμβατική διαφήμιση.

Σύμφωνα με έκθεση του Γραφείου Διαδικτυακής Διαφήμισης των ΗΠΑ, τα συνολικά έσοδα των διαφημίσεων στο Ίντερνετ ήταν της τάξης των 17,3 δισ. δολαρίων για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, από 15,2 δισ. που ήταν την ίδια περίοδο του 2007.

Ιδιαίτερα ταραχώδης ήταν η χρονιά για την εταιρία Yahoo. Η εταιρία αντιμετώπισε πρόταση εξαγοράς από τη Microsoft, που της προσέφερε 33 δολάρια ανά μετοχή, προτού οι συνομιλίες καταρρεύσουν, καθώς ο πρόεδρος και ιδρυτής της Yahoo, Τζέρι Γιάνγκ, ζητούσε 37 δολάρια ανά μετοχή.

Το Νοέμβριο, η εταιρία απέτυχε να συμφωνήσει με την Google σε σχέδιο κοινής προβολής διαφημιστικού υλικού, ενώ την ίδια περίοδο, ο Τζέρι Γιάνγκ ανακοίνωσε την πρόθεσή του να αποσυρθεί. Η τιμή της μετοχής της Yahoo υποχώρησε κατά 9% μέσα στο 2008.

Την ίδια περίοδο, η τιμή της μετοχής της Google υποχώρησε κατά 56%, εξαιτίας φόβων για μειωμένη κερδοφορία.

 

Πηγή: Κοινωνία της Πληροφορίας

we are hiring
Follow us on Google+