Ιστοσελίδες «ευκαιριών», όπως η Groupon, μπορούν να επιβιώσουν;

Η ιστοσελίδα ομαδικών ευκαιριών Groupon, που πραγματοποίησε χθες την αρχική της δημόσια διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, έγινε γνωστή για τις σχεδόν απίστευτες ευκαιρίες που προσφέρει στους χρήστες της.

Οι συνεργαζόμενες με την Groupon εταιρίες εξασφάλιζαν πρόσβαση σε τεράστιο αριθμό διευθύνσεων email, ενισχύοντας σημαντικά έτσι το πελατολόγιό τους. Από τη μεριά της, η Groupon -που διαθέτει σήμερα περισσότερους από 100 εκατομμύρια χρήστες-, λάμβανε ποσοστό του τζίρου, που συχνά έφθανε το 50%.

Πίσω από την Groupon περιμένει τώρα η Google Offers, ομάδα δημοφιλών ιστοσελίδων, υπό τη σκέπη της Google.

Η Groupon περιγράφεται από το περιοδικό Forbes ως «η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρία στην ιστορία», έπαινος που έκανε το διευθύνοντα σύμβουλο της Groupon, Αντριου Μέισον, να απορρίψει την πρόταση εξαγοράς από την Google το 2010, παρά τα 6 δισ. δολάρια που προσέφερε η εταιρία.

Πολλά σημάδια, όμως, επιτείνουν την ανησυχία σχετικά με τη βιωσιμότητα των ιστοσελίδων ομαδικών ευκαιριών. Ο επενδυτής Πίτερ Σάνκμαν, λέει: «Η Groupon με τρομάζει. Πώς διατηρείς ένα μοντέλο, στο οποίο ο μέσος πελάτης -δηλαδή η εταιρία που προσφέρει το κουπόνι- χάνει χρήματα; Πολλές εταιρίες συνειδητοποιούν τις απώλειες, ύστερα από σύντομη παραμονή στο Groupon και αποσύρονται, αφού έχουν χάσει μερικές χιλιάδες δολάρια».

Αν και οι σημαντικές -και ζημιογόνες- ευκαιρίες αποτελούν παλιό επιχειρηματικό πρότυπο, πίσω τους κρύβεται πάντα η ελπίδα ότι ο πελάτης θα παραμείνει πιστός στην εταιρία που του προσέφερε την ευκαιρία αυτή. Αυτό, όμως, δεν συνέβη στην περίπτωση της Χάνα Τζάκσον-Ματόμπε στο Λονδίνο. «Η συνεργασία με την Groupon υπήρξε καταστροφική για μας. Δεν πρόκειται να την επαναλάβουμε», λέει η κ. Τζάκσον.

Η εταιρία της, Spotless Organic, προσέφερε υπηρεσία καθαρισμού οικιακών φούρνων για 19 στερλίνες, ενώ η κανονική τιμή για αυτή ήταν 99 στερλίνες. Τριακόσιοι χρήστες αγόρασαν το επίμαχο κουπόνι, από τους οποίους οι 150 το έχουν ήδη εξαργυρώσει. Ο τζίρος της εταιρίας από τα κουπόνια μοιράζεται σε ποσοστό 50-50 με την Groupon. «Ξαφνικά βρεθήκαμε πλημμυρισμένοι από πελάτες, τους οποίους αδυνατούσα να εξυπηρετήσω. Τελικά αντιλήφθηκα ότι δούλευα για την Groupon, προσφέροντας υπηρεσία από την οποία μόνο η Groupon επωφελείτο», λέει η κ. Τζάκσον.

Πηγή: www.kathimerini.gr

we are hiring
Follow us on Google+