Λιανεμπόριο: Αύξηση 30% στις πωλήσεις e-shop

Ο συνολικός τζίρος αυτής της αγοράς επιμερίζεται σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών και την περασμένη χρονιά ανήλθε στο 1,7 δισ. ευρώ. Μάλιστα, η μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη κάνει λόγο για περαιτέρω αύξηση έως τα 5 δισ. ευρώ την προσεχή τριετία.

Μέχρι πρότινος, οι συναλλαγές αφορούσαν κυρίως εμπορικά ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού, ωστόσο σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν Eltrun, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τα 2/3 των ηλεκτρονικών αγορών πραγματοποιούνται πλέον σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.

Οι περισσότερες αφορούν ηλεκτρονικά προϊόντα και μικροσυσκευές, ωστόσο καταγράφεται ραγδαία ανάπτυξη στους τομείς της ένδυσης αλλά και της αγοράς τουριστικών υπηρεσιών.

Η τάση υποστηρίζεται ήδη από τις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, ενώ για κάποιες το ηλεκτρονικό κατάστημα αποτελεί σημαντικό ατού και για τις business to business συναλλαγές, όπως για παράδειγμα η αλυσίδα Πλαίσιο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2011 ο συνολικός τζίρος στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών διαμορφώθηκε σε 2,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 7% - 8% είναι τζίρος που προήλθε από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις (e-commerce).

Στελέχη του κλάδου αναφέρουν ότι είναι ακόμα μικρή η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στα ελληνικά νοικοκυριά και ότι προς το παρόν το ηλεκτρονικό κατάστημα μιας αλυσίδας δρα μάλλον συμπληρωματικά προς το φυσικό δίκτυό της και κατά συνέπεια το ένα εμπορικό κανάλι δεν επηρεάζει αρνητικά το άλλο.

Ήδη ο όμιλος Dixons δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά με δύο ηλεκτρονικά καταστήματα, το www.kotsovolos.gr και το www.electroworld.gr. Η Electronet φέτος στοχεύει στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού της καταστήματος που έχει αναρτηθεί από τον περασμένο Ιούνιο και στο διάστημα από τον περασμένο Σεπτέμβριο έως σήμερα πραγματοποιήθηκαν 1.200 παραγγελίες, εκ των οποίων το 50% αφορούσε είδη εικόνας και πληροφορικής.

Το 2011 οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος της Ηλεκτρονικής σημείωσαν αύξηση 52% σε σχέση με το 2010, ενώ οι πωλήσεις αφορούσαν 2.876 κωδικούς προϊόντων. Η εταιρεία, μάλιστα, προωθεί ενέργειες όπως τα «internet day» και «best price internet weekend» για την προσέλκυση καταναλωτών, επενδύοντας στο τμήμα εκείνων των ώριμων χρηστών internet που επιλέγουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές.

Η τάση, ωστόσο, επεκτείνεται ραγδαία και σε χώρους έως πρότινος απόρθητους, όπως η ένδυση, όπου κατά κύριο λόγο οι όποιες αγορές εκ μέρους Ελλήνων καταναλωτών αφορούσαν μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού.

Αρκετές ελληνικές αλυσίδες προχωρούν στη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων, όπως η Lussile, η BSB, η Orsalia Parthenis, η Rouge κ.ά., ενώ τα επόμενα χρόνια αναμένεται σημαντική ανάπτυξη. Στόχο για δημιουργία e-shop στην Ελλάδα έχει και η πολυεθνική H&M, αποσκοπώντας στο να καλύψει και περιοχές της περιφέρειας όπου η δημιουργία καταστήματος κρίνεται ασύμφορη.

Ηλεκτρονικό κατάστημα όπου διατίθεται η πλήρης γκάμα των προϊόντων της διαθέτει η αλυσίδα βρεφικών και παιδικών ειδών Allouette, ενώ τη δημιουργία e-shop δρομολογεί και ο όμιλος Jumbo, με ορίζοντα τον επόμενο χρόνο, ώστε να προωθήσει συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων (π.χ. παιχνίδια εξωτερικού χώρου).

Πηγή: Euro2day

we are hiring
Follow us on Google+