Facebook: Με τι κριτήρια κάνουν like τις φωτογραφίες οι χρήστες του

Η Nikon COOLPIX σε συνεργασία με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Μπέρκελει της Καλιφόρνια, δημιούργησαν έναν επιστημονικό τύπο που έχει ως εγγυημένο αποτέλεσμα ιδανικές φωτογραφίες στο Facebook:

 

Τ + Ζ + (Ε + Α + Χ)
ΣΕ (σωστή έκθεση) – Θ (θάμπωμα)

Οι επιστήμονες στα πλαίσια της έρευνας ζήτησαν από 500 άτομα στην Ευρώπη, να αξιολογήσουν 35 φωτογραφίες, με διαφορετικά θέματα και διακυμάνσεις στην ποιότητα της εικόνας. Τα λιγότερα like έλαβαν τα πορτρέτα ανθρώπων και οι ομαδικές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν σε εκδηλώσεις, ενώ top στις προτιμήσεις ήταν οι φωτογραφίες με γραφικά τοπία, χαριτωμένα ζωάκια ή φωτογραφίες τροφίμων.

Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα, οι επιστήμονες ανέπτυξαν έναν τύπο ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως οδηγός για τις φωτογραφίες που θα δημοσιεύουν οι χρήστες ώστε να κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Αναλύοντας τον τύπο που έδωσαν στη δημοσιότητα οι επιστήμονες βλέπουμε ότι τελικά η ιδανική φωτογραφία θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα τοπίο (Τ) ή ένα ζώο (Ζ) και παράλληλα να εστιάζει στην προβολή ενός στοιχείου που εμπνέει (Ε), όπως μία εικόνα με το βόρειο σέλας, ή κάτι αστείο (Α) ή χαριτωμένο (Χ). Ακόμη, σημαντική είναι η σωστή έκθεση του θέματος στο φως (ΣΕ) και το ελάχιστο δυνατό θάμπωμα (Θ)

Παρά τη δημοτικότητα των καλλιτεχνικών φίλτρων που αλλάζουν τα χρώματα και την υφή, το πείραμα έδειξε πως αυτά τα εφέ έχουν τελικά μηδενική επίδραση στο ενδιαφέρον των χρηστών.

Ο δρ. Πολ Πιφ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας εξηγεί ότι «Σύμφωνα με τη μελέτη μας, αυτό που πραγματικά μετράει είναι το συναίσθημα και η ποιότητα. Όταν ρωτήσαμε τους συμμετέχοντες ποιες φωτογραφίες θα κέρδιζαν την αποδοχή τους στο Facebook, αξιολογήσαμε επίσης τα συναισθήματά τους για κάθε φωτογραφία. Τα περισσότερα likes συγκέντρωσαν οι φωτογραφίες που ενέπνευσαν το θεατή, και σε αυτό υπερείχαν οι σκηνές με τοπία σε σχέση με αυτές που απεικόνιζαν άτομα. Οι σκηνές με άτομα προκαλούν κυρίως το συναίσθημα της ευτυχίας παρά έμπνευση. Παρόμοια, η κακή ποιότητα της φωτογραφίας εμποδίζει την ανάπτυξη συναισθημάτων. Αν κάποιος παρατηρήσει κόκκινα μάτια, σκηνές με κακό φωτισμό ή θαμπά πρόσωπα, οι πιθανότητες να επηρεαστεί από τη φωτογραφία είναι αισθητά λιγότερες.»

Πηγή: iefimerida

we are hiring
Follow us on Google+