Πως πρέπει να γράφονται τα κείμενα για τα sites;

Όλοι συμφωνούν (ειδικοί, επισκέπτες, μηχανές αναζήτησης) ότι ο σημαντικότερος παράγοντας για την επιτυχία ενός site (δικτυακός τόπος) είναι το περιεχόμενο του και ιδιαίτερα τα κείμενα του. Για αυτό, λοιπόν, όταν προετοιμάζετε τα κείμενα που θέλετε να εμφανίζονται στο site σας, θα πρέπει να έχετε κατά νου τους παρακάτω παράγοντες:

Είναι ίσως η σημαντικότερη δουλειά που πρέπει να κάνετε

Τα κείμενα θα πρέπει να γράφονται με προσοχή (όχι πρόχειρα) και να είναι σχετικά με την κάθε σελίδα του website. Ένας ειδικός μπορεί να επιμεληθεί τα κείμενα σας αλλά ο μόνος που γνωρίζει τι πρέπει να λένε είστε εσείς! Και, φυσικά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τους άλλους παράγοντες όπως: η επιλογή της γραμματοσειράς, το στυλ, το μέγεθος των γραμμάτων τα κενά ανάμεσα στις λέξεις, αλλά και ανάμεσα στις παραγράφους κ.α.

Το κείμενο διαβάζεται δύσκολα

Οι τυπικές οθόνες υπολογιστών έχουν ανάλυση 96 dpi. Συγκρίνοντας την με μια εκτύπωση από laser εκτυπωτή, ο οποίος έχει ανάλυση 600 dpi, καταλαβαίνουμε γιατί όταν διαβάζουμε από τον υπολογιστή μετά από λίγο πονάνε τα μάτια μας. Τελικά, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα κείμενα στην οθόνη του υπολογιστή να είναι πιο δύσκολο να διαβαστούν, να διαβάζονται πιο αργά, να κατανοούμε λιγότερα, να θυμόμαστε λιγότερα και γενικά να ανταποκρινόμαστε λιγότερο.

Εξηγήσετε τα σημαντικά σημεία σε μικρές παραγράφους

Λόγω της πίεσης στα μάτια των αναγνωστών όταν διαβάζουν από μια οθόνη υπολογιστή, μην περιμένετε ότι θα διαβάσουν μακροσκελή κείμενα. Από έρευνες που έχουν γίνει, έχει διαπιστωθεί ότι οι περισσότεροι αναγνώστες τείνουν να ανιχνεύουν πρώτα ένα άρθρο πριν το διαβάσουν προσεκτικά. Άρθρα μεγαλύτερα των 1.000 λέξεων αποτρέπουν τους αναγνώστες με αποτέλεσμα λίγοι από αυτούς να το διαβάσουν (και λιγότεροι θα επιστρέψουν στο site σας στο μέλλον). Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να προσπαθείτε να περικλείετε τα σημαντικότερα σημεία σε μικρές κατανοητές παραγράφους και να αφήσετε τα υπόλοιπα εκτός.

Χρησιμοποιείστε επικεφαλίδες, κουκίδες και λίστες

Πρέπει να διευκολύνετε τους αναγνώστες να βρουν αυτό που ψάχνουν χρησιμοποιώντας επικεφαλίδες, έντονους χαρακτήρες και λίστες. Ένας πολύ καλός τρόπος να μετατραπεί ένα τυπωμένο κείμενο σε κείμενο που μπορεί να διαβασθεί στην οθόνη είναι να μετατραπεί σε λίστα. Οι λίστες διευκολύνουν τους αναγνώστες να τις ανιχνεύσουν και έτσι τελικά να διαβάσουν αυτό που τους ενδιαφέρει.

Χρησιμοποιείστε πολλές και προφανείς συνδέσεις (links)

Δεδομένου ότι οι συνδέσεις είναι το πρωταρχικό πλεονέκτημα ενός κειμένου στο web, πρέπει να χρησιμοποιείται νωρίς και συχνά. Οι συνδέσεις επιτρέπουν στο συγγραφέα να παρέχει στον αναγνώστη ένα «οδικό χάρτη» των πληροφοριών. Με το άρθρο σας ως αφετηρία, ο αναγνώστης σας πρέπει να είναι σε θέση να βρει περισσότερες πληροφορίες για οτιδήποτε σχετικά με όλα τα θέματα που συζητούνται στο άρθρο.

Συνηθισμένα πράγματα που γίνονται συνδέσεις είναι οι πηγές ειδήσεων, τα βίντεο, τα φόρουμ, και διάφορες εφαρμογές που θα ενισχύσουν την ανάγνωση. Το καλύτερο πράγμα για τις συνδέσεις είναι ότι ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ποια θέλει να ακολουθήσει και ποια να αγνοήσει. Αυτό σας επιτρέπει να αναφερθείτε σε κάτι χωρίς να χρειάζεται να γράψετε μακροσκελές κείμενο.

Γράψτε έχοντας υπόψη τις μηχανές αναζήτησης

Δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος του περιεχομένου στο internet βρίσκεται μέσω αναζητήσεων, θα πρέπει να γράφετε έχοντας στο μυαλό σας και τις μηχανές αναζήτησης. Όχι, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να γεμίσετε τα άρθρα σας με λέξεις κλειδιά σε σημείο να μην μπορεί να διαβαστεί τους επισκέπτες σας. Αλλά σημαίνει ότι πρέπει να γράφετε με επικεφαλίδες, τίτλους, που δείχνουν τι ακριβώς περιλαμβάνεται στο άρθρο σας.

Π.χ, το άρθρο που διαβάζετε αυτή την στιγμή θα μπορούσε να έχει τίτλο "Εξέλιξη Περιεχομένου" ή "Ψηφιακή Διανομή". Εάν ήταν ένα άρθρο περιοδικού, αυτοί οι τίτλοι θα ήταν ελκυστικοί, αλλά δεν συλλαμβάνουν την ουσία του άρθρου, η οποία είναι "Γράφοντας για το web". Εάν κάποιος επρόκειτο να ψάξει για ένα άρθρο σχετικά με το πώς μπορεί να γράψει online, πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει μια φράση όπως "πώς να γράφετε κείμενα για τα sites" ή "πρακτικές γραψίματος για τα sites". Με αυτές τις φράσεις το άρθρο αυτό θα εμφανιζόταν στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης κάτι το οποίο δε θα γινόταν με τους παραπάνω τίτλους που αναφέρονται σε έντυπα άρθρα.

Ως συμπέρασμα, η προετοιμασία κειμένων για το internet είναι μια δύσκολη διαδικασία, δυσκολότερη από την προετοιμασία κειμένων για έντυπα. Είναι, όμως, μια τεχνική, την οποία μπορείτε να μάθετε και να εφαρμόσετε για να δημιουργήσετε κείμενα που θα είναι ελκυστικά και ενδιαφέροντα τόσο για τους επισκέπτες του site σας όσο και για τις μηχανές αναζήτησης.

Δέσμευση για υποστήριξη

Θα είμαστε συνεχώς δίπλα σας!


Ένα site σήμερα δεν είναι μια απλή "κατασκευή ιστοσελίδων". Είναι η παρουσία σας στον χώρο του internet, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ίσως να είναι σημαντικότερη και από την φυσική της παρουσία.

we are hiring
Follow us on Google+