Οι πρώτες αντιδράσεις στη μεγάλη αλλαγή των αλγορίθμων του Google

Το Google προχώρησε το Φεβρουάριο σε μια ριζική αλλαγή των αλγορίθμων της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης του Διαδικτύου, με σκοπό να πάψουν να εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων του, σάιτ που θεωρεί ότι εκμεταλλεύονται τη δημοτικότητα κάποιων κριτηρίων για να δώσουν «απαντήσεις», προσελκύοντας πολύτιμα βλέμματα σε σάιτ με περιεχόμενο «χαμηλής ποιότητας» και πολλές, πολλές διαφημίσεις.

Φαινόμενο για το οποίο έχει δεχτεί πολλά αρνητικά σχόλια, το Google απάντησε θέτοντας σε εφαρμογή μια ριζική αλλαγή στον τρόπο που «σκέφτεται» και ταξινομεί τα αποτελέσματα. Σκοπός της αλλαγής αυτής είναι να διακρίνει εάν πρόκειται για μια σελίδα που «τραβάει» περιεχόμενο από άλλες διαδικτυακές πηγές ώστε να ανταποκρίνεται σε δημοφιλή query, ή που φτιάχτηκε για να απαντάει σε δημοφιλή query και να την κατατάξει (πολύ) χαμηλότερα από την 1η θέση που συχνά κέρδιζε στο παρελθόν. Φυσικά, ο τρόπος που το κάνει δεν έγινε ευρύτερα αποδεκτός, αφού από την αλλαγή αυτή άλλαξαν οι απαντήσεις του Google στο 12% των επερωτήσεων τουλάχιστον στις ΗΠΑ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποτελεί η κόντρα που γεννήθηκε με τα σάιτ μεγάλων σάιτ που αντί μικρού αντιτίμου ή κάποιων δώρων καλούν τους επισκέπτες ή τα μέλη τους να δημοσιεύουν τα δικά τους άρθρα.

Πράγματι, θα έχετε συναντήσει περιπτώσεις που οδηγηθήκατε σε σελίδες που όταν τις επισκεφτήκατε αντιληφθήκατε γρήγορα, ακόμα και από την εμφάνισή της, ότι δεν πρόκειται για ένα σοβαρό σάιτ που εξειδικεύεται σε αυτό που ψάχνετε, αν και έχει κάτι για αυτό που μόλις ψάξατε. Πώς όμως μπορεί ένας αλγόριθμος να δει ό,τι είδατε;

Το Google δεν αποκαλύπτει, για προφανείς λόγους προστασίας από την εκμετάλλευση, τους αλγορίθμους του. Εντούτοις, είναι γνωστό και ίσως λογικό, να θεωρεί χρήσιμη την πληροφορία ότι ο χρήστης έκανε κλικ στο πρώτο αποτέλεσμα του Google, και αμέσως μετά επέστρεψε στη σελίδα των αποτελεσμάτων κάνοντας κλικ στο Back (η γρήγορη επιστροφή εκλαμβάνεται ως δυσαρέσκεια και μπορεί συγκεντρωτικά και επαναλαμβανόμενα από ικανό αριθμό χρηστών να ρίξει ένα σάιτ στην κατάταξη).

Επίσης, αν και δεν γίνεται σαφής λόγος για τις λεγόμενες «φάρμες περιεχομένου», φαίνεται ότι η αλλαγή του Google τις θέτει στο στόχαστρο. Η Wikipedia λέει ότι πρόκειται για εταιρείες που μισθώνουν συντάκτες για να παράγουν πολύ περιεχόμενο που καλύπτει καθαρά τις ανάγκες για επισκεψιμότητα, ανεξάρτητα από γεγονότα ή ό,τι άλλο θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα δημοσιογραφικό άρθρο.

Οι υπέρμαχοι του εγχειρήματος ισχυρίζονται ότι με την «παραδοσιακή δημοσιογραφική εργασία» δεν παράγεται η απαιτούμενη κίνηση προερχόμενη από τις μηχανές αναζήτησης (προφανώς καθώς οι δημοσιογράφοι δεν επιζητούν να χρησιμοποιήσουν δημοφιλή query σε θέσεις κλειδιά). Επιπλέον, οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι έτσι γράφεται τελικά κάτι για το οποίο υπάρχει ζήτηση (σχετικές αναζητήσεις).

Στην άλλη πλευρά, είναι όλοι όσοι πιστεύουν ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πανομοιότυπα άρθρα σε διαφορετικά μέσα, κατά παραγγελία, με σκοπό να εξυπηρετήσουν την προβολή διαφημίσεων συσσωρεύοντας click.

Είναι γεγονός ότι μια μικρή αλλαγή στην κατάταξη ενός σάιτ στα αποτελέσματα του Google μπορεί να έχει πολύ μεγάλες συνέπειες για το σάιτ. Η εφημερίδα Wall Street Journal καταγράφει τη δυσαρέσκεια κάποιων που είδαν τη θέση τους στα αποτελέσματα να πέφτει και παράλληλα την επισκεψιμότητα να κατρακυλά με δυνητικά ανάλογες συνέπειες στα έσοδά τους.

Μάλιστα, η γερμανική SISTRIX, μια εταιρεία που ασχολείται με τεχνικές βελτιστοποίησης σε μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimatization) δημοσιεύει στο δικτυακό της τόπο τους 25 μεγάλους χαμένους από την πρόσφατη αλλαγή της πολιτικής του Google. Πρώτος μεγάλος χαμένος, το wiseGeek με μότο «clear answers for commons questions», δεύτερος το ezinearticles.com που παροτρύνει τους επισκέπτες να υποβάλλουν αυθεντικά άρθρα για μέγιστη προβολή με αντίτιμο πρόσβαση σε 25 άλλα δωρεάν, το suit101.com, ομοίως με πρόσκληση σε νέους επίδοξους δημοσιογράφους, το HubPages ομοίως και άλλα. Έκτος μεγαλύτερος χαμένος είναι το AssociatedContent.com, το οποίο εξαγοράστηκε το Μάιο 2010 από το Yahoo για 90 εκατομμύρια δολάρια, και στο οποίο επίσης οι χρήστες παροτρύνονται να γράφουν ("community created content", περιεχόμενο από την κοινότητα), με 400.000 μέλη!

Το Google δεν κάνει σαφή λόγο ενάντια στις content farm και επιμένει ότι, όχι μόνο οι αλγόριθμοί του λειτουργούν σωστά αλλά και ότι εκατοντάδες άνθρωποι εκτός Google που έχουν προσληφθεί για να τους αξιολογούν τακτικά, συμφωνούν ότι όλα πήγαν καλά. Επιπλέον, το Google έλαβε υπόψη του πολύτιμο feedback από το πρόσφατο extention που διατέθηκε για τον δικό του browser, το Chrome και συγκεκριμένα το Personal Blocklist με το οποίο ο χρήστης μπορεί να αποκλείσει ολόκληρα domain από τη σελίδα των αποτελεσμάτων του Google. Τέλος, το Google υποστηρίζει ότι με την αλλαγή επιβραβεύει τους δημιουργούς ποιοτικού περιεχομένου, καθώς θεωρεί ότι έχει ευθύνη να προωθεί ένα «υγιές οικοσύστημα στο Web»

 

Πηγή: http://tech.in.gr/

Δέσμευση για υποστήριξη

Θα είμαστε συνεχώς δίπλα σας!


Ένα site σήμερα δεν είναι μια απλή "κατασκευή ιστοσελίδων". Είναι η παρουσία σας στον χώρο του internet, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ίσως να είναι σημαντικότερη και από την φυσική της παρουσία.

we are hiring
Follow us on Google+