Μηχανή αναζήτησης αποκτά το Facebook

Με όνομα «Graph Search», η μηχανή προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο στα αγγλικά και βρίσκεται σε πιλοτική φάση. Κάτι που σημαίνει πως για να τη δοκιμάσει κάποιος θα πρέπει εγγραφεί στη λίστα αναμονής που έχει δημιουργηθεί γι’ αυτό τον λόγο.

 

Τα αποτελέσματα του «Graph Search» θα κινούνται γύρω από τέσσερις θεματικές ενότητες – άνθρωποι, φωτογραφίες, μέρη και ενδιαφέροντα. Οι αναζητήσεις του χρήστη θα μπορούν να επικεντρώνονται στον κοινωνικό «κύκλο» που έχει αυτός δημιουργήσει στην πλατφόρμα. Για παράδειγμα, το «Graph Search» θα έχει τη δυνατότητα να «καταλαβαίνει» προτάσεις του τύπου «οι φίλοι των φίλων μου που ζουν στην Πάτρα», «τα εστιατόρια στην Αθήνα που αρέσουν στους φίλους μου» ή ακόμη και «φωτογραφίες των φίλων μου πριν από το 1990».

Παράλληλα, όμως, θα μπορεί και να εντοπίζει πληροφορίες που αφορούν μέλη τα οποία δεν ανήκουν στις επαφές του χρήστη που πραγματοποιεί την αναζήτηση. Έτσι, πληκτρολογώντας κανείς προτάσεις όπως «ταινίες που αρέσουν σε σκηνοθέτες», «άνθρωποι από τη γειτονιά μου που είναι ανύπαντροι» ή «εστιατόρια στη Θεσσαλονίκη που αρέσουν σε σεφ», θα βλέπει να εμφανίζεται στην οθόνη του μία λίστα με τις πιο συναφείς πληροφορίες.

Στην παρουσίαση, ο Zuckerberg επέμεινε στο γεγονός ότι το «Graph Search» είναι διαφορετικό από τις συμβατικές ιντερνετικές μηχανές αναζήτησης. Κατ’ αρχάς γιατί τα κλασικά «ψαχτήρια» επεξεργάζονται ως επί το πλείστον «λέξεις-κλειδιά», προβάλλοντας τις ιστοσελίδες που τις περιέχουν, ενώ αντίθετα το «Graph Search» αντιλαμβάνεται ολόκληρες προτάσεις. Κατά δεύτερον, και κυριότερο, επειδή το «Graph Search» δεν αντλεί τις πληροφορίες του από το ίντερνετ, αλλά αποκλειστικά από το Facebook.

Έτσι, όσον αφορά τις αναζητήσεις που επικεντρώνονται στον κοινωνικό «κύκλο» του χρήστη, δύο διαφορετικά μέλη θα πάρουν διαφορετικά αποτελέσματα, ακόμη κι αν έχουν πληκτρολογήσει την ίδια φράση. Όσον αφορά τις αναζητήσεις που έχουν να κάνουν γενικά με την κοινότητα του Facebook, μπορεί οι απαντήσεις να μην ποικίλλουν από χρήστη σε χρήστη, ωστόσο δεν θα μπορούσαν να δοθούν από κανένα άλλο «ψαχτήρι», αφού η συντριπτική πλειονότητα των δεδομένων βρίσκεται εκτός παγκόσμιου ιστού. Παρ’ όλα αυτά, ο Zuckerberg έσπευσε να προσθέσει ότι, σε αυτή την περίπτωση, το εργαλείο σέβεται τις ρυθμίσεις των μελών του, χρησιμοποιώντας μόνο ό,τι έχουν αναρτήσει «δημόσια».

Το Facebook ποντάρει στην επιτυχία του «Graph Search» βασιζόμενο στο τεράστιο όγκο περιεχομένου που έχει «ανεβάσει» το 1 δισεκατομμύριο των χρηστών του (μόνο οι φωτογραφίες ξεπερνούν τα 240 δισεκατομμύρια). Επίσης, βασίζεται στις διασυνδέσεις που έχουν δημιουργηθεί –και οι οποίες φτάνουν το 1 τρισεκατομμύριο– καθώς οι χρήστες μοιράζονται μεταξύ τους αυτό το περιεχόμενο ή δηλώνουν τι τους αρέσει.

Όπως είναι φυσικό, ο απώτερος σκοπός είναι να αξιοποιηθεί η μηχανή αναζήτησης ως μία καινούρια πηγή εσόδων – κάτι που, άλλωστε, δεν έκρυψε ο Zuckerberg στην παρουσίαση. Ακόμη όμως και πριν συμβεί αυτό, είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει ένα κίνητρο ώστε κάθε μέλος να παραμένει συνδεδεμένο στο κοινωνικό δίκτυο για ακόμη περισσότερο χρόνο, ίσως ακόμη και για να διευρύνει τον «κύκλο» του.

Πηγή: Καθημερινή

Δέσμευση για υποστήριξη

Θα είμαστε συνεχώς δίπλα σας!


Ένα site σήμερα δεν είναι μια απλή "κατασκευή ιστοσελίδων". Είναι η παρουσία σας στον χώρο του internet, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ίσως να είναι σημαντικότερη και από την φυσική της παρουσία.

we are hiring
Follow us on Google+