Είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο απειλή για το παραδοσιακό εμπόριο;

Πολλοί καταναλωτές επισκέπτονται τόσο ηλεκτρονικά όσο και παραδοσιακά («φυσικά») καταστήματα, ακολουθώντας πρακτικές που προβληματίζουν τους παραδοσιακούς εμπόρους.

«Showrooming» είναι η πρακτική που ακολουθούν κάποιοι καταναλωτές, οι οποίοι επισκέπτονται ένα κατάστημα προκειμένου να εξετάσουν ένα προϊόν και μετά να προχωρήσουν σε αγορά του προϊόντος online- όχι απαραίτητα από το e-shop του καταστήματος που επισκέφθηκαν. Το φαινόμενο αυτό είναι για κάποιους εμπόρους αρκετά ανησυχητικό, ειδικά στο χώρο της λιανικής πώλησης. Έχει ανησυχήσει κάποιους τόσο πολύ που τουλάχιστον ένας καταστηματάρχης στις ΗΠΑ έφτασε στο σημείο να χρεώνει «είσοδο» σε όσους πελάτες επιθυμούν να περιηγηθούν στο κατάστημα του (και όμως!).
Στον αντίποδα βέβαια, υπάρχει και το ακριβώς αντίστροφο φαινόμενο αγοραστικής συνήθειας/διαδικασίας, το «reverse showrooming»: ο πελάτης πρώτα διενεργεί έρευνα αγοράς στο internet και ύστερα προχωρά σε αγορά από κάποιο κατάστημα - όχι απαραίτητα από το φυσικό κατάστημα του e-shop που επισκέφθηκε.
Σε τι βαθμό είναι διαδεδομένες οι παραπάνω πρακτικές και πόσο βλάπτουν το παραδοσιακό εμπόριο; Σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας που διενεργήθηκε πρόσφατα με την συμμετοχή 3.000 χρηστών κοινωνικών δικτύων σε Β. Αμερική και Μ. Βρετανία, μόνο το 26% των συμμετεχόντων επιλέγει το showrooming ενώ το 44% των συμμετεχόντων το reverse showrooming, αγοράζοντας, δηλαδή, τελικά από παραδοσιακά καταστήματα.Τα δε κοινωνικά δίκτυα αποδεικνύονται (με κυρίαρχο τo Pinterest) πολύ σημαντικά εργαλεία ενίσχυσης
των πωλήσεων από τα καταστήματα. Το 21% των χρηστών Pinterest που ρωτήθηκαν, απάντησαν ότι αγόρασαν ένα προϊόν από κατάστημα αφού το «καρφίτσωσαν-ξεκαρφιτσωσαν» ή του έκαναν «like». Αν εστιάσει κανείς στις ηλικίες μέχρι 35 χρονών, τότε το ποσοστό ανεβαίνει στο 36%.
Αντί λοιπόν οι έμποροι –καταστηματάρχες να αισθάνονται απειλή από το showrooming, μήπως θα πρέπει να μελετήσουν τα βήματα της αγοραστικής διαδικασίας των πελατών τους και να αξιοποιήσουν τα ευρήματα αυτά ώστε να ενισχύσουν τις online αγορές από το κατάστημά τους;

 

 

Δέσμευση για υποστήριξη

Θα είμαστε συνεχώς δίπλα σας!


Ένα site σήμερα δεν είναι μια απλή "κατασκευή ιστοσελίδων". Είναι η παρουσία σας στον χώρο του internet, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ίσως να είναι σημαντικότερη και από την φυσική της παρουσία.

we are hiring
Follow us on Google+