Πώς θα είναι το επόμενο Facebook;

Εδώ και αρκετό καιρό, κυρίως στην Αμερική, έχει αρχίσει και συζητείται η ανάγκη για τη δημιουργία ενός νέου κοινωνικού δικτύου. Σύμφωνα με τον Jonathan Saragossi, ιδρυτή της ΙΜ Creator και της AppSite, το νέο κοινωνικό δίκτυο θα πρέπει να φαντάζει πιο ανέμελο, με λιγότερους περιορισμούς και περισσότερα οφέλη για τους χρήστες του και τους διαφημιζόμενους συγκριτικά με το Facebook.

Να τι προτείνει ως βασικά χαρακτηριστικά του επόμενου κοινωνικού δικτύου:

Ο πολύπλευρος εαυτός μου
Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς διατηρούμε πολύπλευρες προσωπικότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούμε: διαφορετικό, πιο σοβαρό και αδιαμφισβήτητα πιο επαγγελματικό είναι το προφίλ που εμφανίζουμε στο LinkedIn-όχι ότι δεν είμαστε έτσι-πιο χαλαρό, ανέμελο είναι το προσωπικό μας προφίλ στο Facebook, Twitter κοκ. Θα έπρεπε  να υπάρχει ένα κοινωνικό δίκτυο το οποίο να συνδυάζει και να «επιτρέπει» την ύπαρξη της πολύπλευρής προσωπικότητάς μας ή τουλάχιστον να επιτρέπει στο χρήστη να διατηρεί 2 ξεχωριστά προφίλ.

Πρωταρχικός στόχος τα Κινητά
Το μελλοντικό κοινωνικό δίκτυο σαφώς και θα πρέπει να κάνει την εμφάνισή του πρώτα ως εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα. Η πιθανότητα διείσδυσης στην αγορά θα είναι μεγάλη και η αποδοχή του θα είναι τεράστια.

Συστάσεις, Προτάσεις βάσει Περιοχής
Το Facebook είναι δυσλειτουργικό, όταν πρόκειται για προτάσεις-συστάσεις για μια περιοχή, από το μπαρ μέχρι ένα καλό εστιατόριο. Το νέο κοινωνικό δίκτυο θα είναι αλλιώς. Θα σε ενημερώνει αυτόματα για ότι συμβαίνει στην πόλη που επισκέπτεσαι ή ακόμα και στην πόλη που ζεις. Με άλλα λόγια θα σε βοηθάει να διευρύνεις τους ορίζοντες σου, τους κοινωνικούς, επαγγελματικούς και γιατί όχι προσωπικούς.

Ιδιοκτησία
Το περιεχόμενο, οι φωτογραφίες και γενικότερα ότι ανεβάζει κάποιος στο προφίλ του, θα πρέπει να είναι δικό του και να τα διαχειρίζεται όπως κρίνει αυτός. Η ιδιότητα της ιδιοκτησίας επιτρέπει στον καθένα να επενδύει περισσότερο χρόνο, ενέργεια και χρήματα σε ό,τι είναι αυτό που κάνει, ακριβώς γιατί ξέρει ότι αυτό είναι Δικό του. Αντιθέτως στο Facebook, από τη στιγμή που θα ανέβει οποιοδήποτε περιεχόμενο στη σελίδα του χρήστη…αυτόματα αυτό ανήκει πια στην ιδιοκτησία του κοινωνικού δικτύου.

Εισόδημα και εμπόριο
Το νέο κοινωνικό δίκτυο, σε αντίθεση με το Facebook, σε ό,τι αφορά την πολιτική των κερδών από τις διαφημίσεις, θα πρέπει να μοιράζεται τα κέρδη με αυτόν που παράγει το περιεχόμενο. Για την ακρίβεια, θα πρέπει να παίρνει μια μικρή προμήθεια -ένα fixed μηνιαίο ποσό -για τις τεχνολογικές υπηρεσίες που προσφέρει. Αναλυτικότερα, το νέο κοινωνικό δίκτυο θα πρέπει να δίνει απλές λύσεις σε ό,τι αφορά την πώληση προϊόντων, όπως ακριβώς κάνει και ένα πωλησιακό δίκτυο, εξυπηρετώντας από μικρά καταστήματα μέχρι πολυκαταστήματα.
Επενδύοντας τόσο πολύ χρόνο στα τρέχοντα κοινωνικά δίκτυα προπαγανδίζοντας από στόμα σε στόμα το brand value και συστάσεις, δεν υπάρχει λόγος το νέο κοινωνικό δίκτυο να μην συμπεριλαμβάνει αυτή τη διαδικασία και να επιτρέπει στους χρήστες του να μετατρέπουν τον χρόνο που έχουν επενδύσει σε καθαρό εισόδημα. Το επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να είναι πιο φιλοσοφημένο και να εμπεριέχει ένα affiliation model.

Ευρηματικότητα και ελευθερία εντός των τειχών..μόνο
Ο Mark Zuckerberg, εμπνευστής και ιδρυτής του Facebook, είναι γνωστός για την ευρυματικότητά του και την ελευθερία που δίνει στους προγραμματιστές του να δημιουργήσουν ή να «χακέψουν» το Facebook. Το πρόβλημα όμως με το Facebook είναι ότι αυτή η νοοτροπία παραμένει εντός των τειχών. Είναι εντελώς αντιφατικό: το ίδιο το Facebook, σου επιτρέπει να διατηρείς το δικό σου προφίλ, αλλά δεν σου αφήνει κανένα περιθώριο να επέμβεις περαιτέρω… ούτε καν να αλλάξεις το background της δικής σου σελίδας.

Ίσως να ακούγεται μεγαλεπήβολο, αλλά όχι ακατόρθωτο. Το επόμενο κοινωνικό δίκτυο θα παρέχει σε όλους εργαλεία τα οποία θα δημιουργούν ατελείωτες και ποικίλες εφαρμογές και ιδιότητες, τις οποίες οι δημιουργοί του δεν τις έχουν φανταστεί. Και όλα αυτά, μέχρι να παλιώσει και το μελλοντικό κοινωνικό δίκτυο και τη θέση του να πάρει ένα καινούριο.

Δέσμευση για υποστήριξη

Θα είμαστε συνεχώς δίπλα σας!


Ένα site σήμερα δεν είναι μια απλή "κατασκευή ιστοσελίδων". Είναι η παρουσία σας στον χώρο του internet, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ίσως να είναι σημαντικότερη και από την φυσική της παρουσία.

we are hiring
Follow us on Google+