Facebook: Ξέρει τι βλέπουμε στην τηλεόραση

Πως γίνεται αυτό; Σύμφωνα με αναφορά που συνέταξαν από κοινού η SecondSync (social media television analytics) και το Facebook, το τελευταίο αναλύει στοιχεία χρηστών, μελετώντας τις αντιδράσεις τους κατά τη διάρκεια προβολής τηλεοπτικών εκπομπών, σειρών, ταινιών κ.ο.κ, βάσει δημογραφικών στοιχείων, συσκευής πρόσβασης και είδους τηλεοπτικής εκπομπής.

Η δημοσίευση της αναφοράς αποκαλύπτει για πρώτη φορά πληροφορίες που μέχρι πρότινος χρησιμοποιούσε αποκλειστικά το Facebook προκειμένου να επικοινωνεί ή για να το θέσουμε διαφορετικά να «ρίχνει» στοχευμένα τις διαφημίσεις και τα “sponsored stories”. Τα στοιχεία αυτά αναμένεται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο τα δημογραφικά στοιχεία διαμορφώνουν διάφορες τάσεις, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύουν το κινητό σε κυρίαρχο μηχανισμό engagement.

Tο 2013 το Facebook ξεκίνησε για πρώτη φορά να παρέχει τέτοιου είδους πληροφορίες στους τηλεοπτικούς σταθμούς. Σήμερα, αυτή η δημοσίευση αποτελεί το πρώτο βήμα από πλευράς Facebook αναφορικά με την ανάλυση αγοράς των Social Media, στην οποία μέχρι τώρα κυριαρχούσε κατά κόρον το Twitter.

Κατά πως φαίνεται, πρόκειται για άλλη μια «μάχη» μεταξύ των δυο δημοφιλέστερων κοινωνικών δικτύων, με το Twitter να αντιλαμβάνεται πρώτο τη σημασία ερμηνείας των αντιδράσεων των χρηστών σε ό,τι αφορά τα τηλεοπτικά προγράμματα. Ειδικότερα, η πρώιμη μελέτη των συγκεκριμένων στοιχείων ήταν αυτή που οδήγησε το Twitter στη σύναψη συνεργασιών με διάφορες εταιρείες και οργανισμούς, οι οποίες ανυπομονούσαν να αποκωδικοποιήσουν την επιρροή που ασκούν οι διαφημίσεις στο καταναλωτικό κοινό. Πλέον το Twitter σε συνεργασία με τη Nielsen χρησιμοποιεί ένα ειδικό σύστημα μέτρησης των αντιδράσεων των χρηστών στα social media σε ότι αφορά τα τηλεοπτικά προγράμματα που παρακολουθούν.

Στην αντίπερα όχθη τώρα, τo Facebook χρησιμοποιεί ένα interface το οποίο επιτρέπει στους συνεργάτες/στις συνεργαζόμενες εταιρείες του να έχουν πρόσβαση σε στοιχεία δημόσιων λογαριασμών (public profiles), τα οποία αν αξιολογηθούν σωστά σύμφωνα πάντα με την αναφορά αποτελούν πολύτιμο εργαλείο για τις διαφημιστικές και τους τηλεοπτικούς σταθμούς.

Τα εν λόγω στοιχεία παρακολουθούν την διακύμανση των αντιδράσεων, «αποκρυπτογραφούν» την κινητικότητα των χρηστών κάθε φορά που οι τελευταίοι παρακολουθούν έναν τύπο τηλεοπτικής εκπομπής. Για παράδειγμα, οι δραματικές σειρές κατά κύριο λόγο εμφανίζουν περισσότερη κινητικότητα όσο πλησιάζουν προς το τέλος, ενώ οι αθλητικές εκπομπές, διάφορα τηλεοπτικά παιχνίδια σημειώνουν την κυριότερη δραστηριότητα κατά τη διάρκεια μιας δοκιμασίας ή ενός αθλήματος.

Εσείς πότε ήταν η τελευταία φορά που σχολιάσατε κάτι κατά τη διάρκεια μιας τηλεοπτικής εκπομπής; Τότε, είχατε σκεφτεί, ότι κάθε τι που γράφετε και σχολιάζετε για το συγκεκριμένο show πιθανόν και να αποτελέσει τροφή για τις διαφημιστικές και τους τηλεοπτικούς σταθμούς και ότι κάποια στιγμή, σε ανύποπτο χρόνο θα εμφανιστεί στον τοίχο σας ή στην δεξιά στήλη, διαφημιστικό κείμενο;

Πόσο ελεύθεροι και ανεπηρέαστοι είμαστε τελικά στον υπέροχο κόσμο των social media; Η μόνη απάντηση ίσως που θα μπορούσε να αποτελέσει «παρηγοριά» είναι ότι ίσως, ένα δικό μας σχόλιο να διαμορφώσει μια «τάση», μια «άποψη» ή γιατί όχι να γίνει «trend». Αλλά αυτό μάλλον φαντάζει λίγο απίθανο, δεν βρίσκετε;

 

Δέσμευση για υποστήριξη

Θα είμαστε συνεχώς δίπλα σας!


Ένα site σήμερα δεν είναι μια απλή "κατασκευή ιστοσελίδων". Είναι η παρουσία σας στον χώρο του internet, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ίσως να είναι σημαντικότερη και από την φυσική της παρουσία.

we are hiring
Follow us on Google+