Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητά από την Google και την Apple να πάρουν σκληρότερα μέτρα σε ό,τι αφορά τις Δωρεάν Εφαρμογές

Αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν προγραμματίσει συνάντηση με εκπροσώπους της Google και Apple και καταναλωτικών οργανώσεων προκειμένου να συζητήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι κατασκευαστές λογισμικού (developers) παρουσιάζουν τις αγορές που πραγματοποιούνται μέσα από εφαρμογές στους Ευρωπαίους καταναλωτές.

Στόχος των συναντήσεων είναι να θεσπιστούν νέοι κανόνες, με πιο ευκρινή όρια, τα οποία θα αποτρέπουν τα παιδιά από τις κατά λάθος αγορές.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η βιομηχανία των εφαρμογών στην Ευρώπη μέσα στην επόμενη 5ετία αναμένεται να αγγίξει τα 86.46 δις. δολάρια. Οι αυστηρότεροι κανονισμοί των αγορών μέσω εφαρμογών εκτιμάται, ότι θα λειτουργήσουν υπέρ της προστασίας των καταναλωτών καθώς οι τελευταίοι θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν τι αγοράζουν.

H Viviane Reding, επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δήλωσε πρόσφατα πως «Η παραπλάνηση των καταναλωτών είναι ξεκάθαρο, ότι αποτελεί κακό παράδειγμα επιχειρείν και είναι ενάντια στο πνεύμα των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι αφορά την προστασία των καταναλωτών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση περιμένει σοβαρές, πειστικές και ακλόνητες απαντήσεις από τη βιομηχανία των εφαρμογών στις ανησυχίες και τους προβληματισμούς που έχουν εκφραστεί από πολίτες και εθνικούς οργανισμούς καταναλωτών».

Τα 4 ζητήματα που θα θέσει επί τάπητος η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι:

  • Τα παιχνίδια που διαφημίζονται ως «δωρεάν» δεν θα πρέπει να παραπλανούν τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά τα πραγματικά κόστη
  • Tα παιχνίδια δεν θα πρέπει να περιέχουν άμεσες προτροπές σε παιδιά για να αγοράσουν αντικείμενα για ένα παιχνίδι ή να λειτουργούν ως εργαλείο πίεσης, ώστε οι ενήλικες να προβαίνουν σε αγορά αντικειμένων για τα παιδιά
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν επαρκή πληροφόρηση-ενημέρωση για τους τρόπους πληρωμής και οι αγορές δεν θα πρέπει να πιστώνονται μέσω default settings χωρίς την ξεκάθαρη συναίνεση των καταναλωτών.
  • Οι έμποροι-εταιρείες θα πρέπει να παρέχουν email επικοινωνίας, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να επικοινωνούν με τις εταιρείες προκειμένου να υποβάλλουν ερωτήσεις ή παράπονα.

Μάλιστα, πρόσφατα οι αμερικάνικές Αρχές «τα έβαλαν» με την Apple σε ό,τι αφορά τους όρους πληρωμής αγορών μέσω εφαρμογών. Η τελευταία προχώρησε σε διακανονισμό με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (Federal Trade Commission), με αποτέλεσμα η Apple να επιστρέψει 32,5 εκατ. δολ. στους καταναλωτές για αγορές που έγιναν κατά λάθος από παιδιά. Ο διακανονισμός αυτός ανάγκασε την Apple να αλλάξει την τιμολογιακή πολιτική προκειμένου να αποφύγει στο μέλλον ακούσιες – κατά λάθος συναλλαγές.

Δέσμευση για υποστήριξη

Θα είμαστε συνεχώς δίπλα σας!


Ένα site σήμερα δεν είναι μια απλή "κατασκευή ιστοσελίδων". Είναι η παρουσία σας στον χώρο του internet, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ίσως να είναι σημαντικότερη και από την φυσική της παρουσία.

we are hiring
Follow us on Google+